Medya Planlama ve Satın Alma

Anasayfa / Hizmetlerimiz / Medya Planlama ve Satın Alma / Medya Planlama ve Satın Alma
Sevdiklerinizle Paylaşın


Medya Planlama ve Satın Alma

Bir reklam kampanyasının medya üzerinden nasıl ve şekilde kullanılması gerektiğinin planlanmasına medya planlaması denir. Medya, televizyon, gazete, dergi ve radyo gibi kurumlara verilen ortak isimdir. Medya reklamcılığı ise bu kuruluşlara verilen reklam sürecini ifade eder. Bu süreçte önemli olan hedef kitlenin belirlenmesi ve bu hedef kitleye yönelik hazırlanan  reklamların nasıl ulaştırılması gerektiğinin planlanmasıdır. 

Medya planlaması yapılırken, amaçlar ve yapılacak reklam planlanır. Ardından medya kuruşlarının bizlere, bu konuda nasıl yardımcı olabileceği hesaplanır. Bunun doğru ve etkili şekilde yapılması çok önemlidir. Eğer markanızın ve imajınızın en iyi şekilde temsil edilmesini istiyorsanız, mutlaka medya planlamasını profesyonellere yaptırmanız gerekir. Gezer Tanıtım, profesyonel kadrosu ile markanıza ait medya planlamasını en iyi şekilde gerçekleştirmeyi amaç edinmiş olan bir kuruluştur. Firmamız tarafından hazırlanmış olan reklamlarınız, en etkili olacak şekilde medyada yerini alır.

Medya planlamasının amacı, belirlenen mesajın sistemli bir şekilde, medya analizi yapılmak suretiyle, belirlenen hedef kitleye, en etkili şekilde ulaşmasını sağlamaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için sistemli çalışmak gerekir. Çünkü reklamınızın doğru medya planlaması ile yapılmaması sonucunda, istediğiniz hedef kitleye ulaşmanız mümkün olmaz. 

Medya planlaması hazırlanırken göz önünde bulundurulması gerekenler;

  • Reklam kampanyasında verilmek istenilen mesajın belirlenmesi
  • Hedef kitlenin belirlenmesi
  • Hedef kitleye hangi medya kuruluşları ile ulaşılacağının belirlenmesi
  • Hangi zamanda yapılacağının belirlenmesi
  • Bütçenin ortaya koyulması

Bu aşamalardan sonraki süreç ise medya planlamasının yapılması şeklinde gerçekleşir. Gezer Tanıtım ile hazırlanan iyi bir medya planlaması için gerçekleştirilen aşamalar şunlardır;

Reklama konu olan ürünün analizi;

İlk aşamada reklamı yapılacak olan ürünün analizi yapılır. Bu ürünün ne olduğu, ne gibi faydalar sağlayabileceği, özellikleri, hayatımızda nasıl bir yer edineceği gibi konular masaya yatırılır. Bu sayede ürünle ilgili geniş bir çalışma yapılır. Ürün hakkında her türlü detay bilindikten sonra ise pazar araştırması yapılır. Ürünün bu Pazar içerisinde hangi yerde olduğu belirlenir ve çalışmalar bu doğrultuda hazırlanır. 

Hedef kitlenin belirlenmesi;

Bir ürünün en doğru şekilde tanıtılmasını istiyorsanız, hangi hedef kitleye hitap edeceğini belirlemeniz gerekir. Hem ürünün hem de hedef kitlenin özellikleri belirlenir ve bu özelliklerin birbiri ile uyum göstermesi sağlanır. Bu nedenle hedef kitleye yönelik analiz çalışmalarının da özenle yapılması gerekir. Bu aşamada hedef kitlenin yaş, cinsiyet, meslek, medeni durum, ekonomik düzey, eğitim, kişisel ilgi alanları ve tüketim alışkanlıkları gibi unsurlar ele alınır. 

Medya araçlarının seçilmesi ve izlenecek yöntemin belirlenmesi;

Bu aşama, reklamın en önemli aşamasıdır. Belirlene hedef kitleye yönelik olarak doğru şekilde ulaşılabilmesi için doğru medya aracının seçilmesi gerekir. Bu nedenle hangi medya aracı, hangi bölgede ve hangi kitle üzerinde etkilidir gibi soruların cevapları bulunur. Etkili olan medya araçları seçildikten sonra, medyanın bu ürünle ve kampanya ile ilgili bilgi edinmesi sağlanır.

Hedeflenen kitleye ulaşılmasının analizinin yapılması;

Medya planlaması sürecinde, belirlenen hedef kitleye ulaşılıp ulaşılmadığı, düzenli aralıklarla kontrol edilir. Bu kontrol işlemi kamu oyu yoklaması ile yapılır. Bu genellikle, tüketici anketleri ile gerçekleştirilir. 

Bütçenin değerlendirilmesi;

Mevcut kampanya ile bütçe değerlendirmesi yapılır ve karşılaştırılması sağlanır. Eğer yapılan kampanya hedefe ulaşıyorsa, bütçe etkili şekilde kullanılmış demektir.

Değerlendirme raporlama yapılması;

Medya planlamasının son aşamasında ise yapılan kampanya ile ilgili değerlendirmeler yapılır ve kurumunuza bir rapor sunulur. Bu raporun içerisinde kampanya boyunca yapılan analizlerin tamamı birleştirilir. Kampanyanın ne kadar başarılı olduğu, kimlere ulaştığı, hangi bölgede başarı sağlandığı, hangi dönemlerde başarısız olduğu ve bütçe ile uyum sağlayıp sağlamadığı belirlenir. 

Bu sonuçlar ışığında ise gereken durumlarda düzenlemeler yapılması ve kampanyanızın çok daha etkili olması sağlanır.

Sizlerde Medya Planlama ve Satın Alma konusunda  profesyonel bir hizmet arayışı içerisindeyseniz Gezer Tanıtımı tercih ederek hedeflerinize en kısa sürede ve doğru adımlarla ulaşabilirsiniz.

Copyright © 2004 - 2018. Tüm Hakları Saklıdır.


Yükleniyor...